Bij Supergoof!

Vrijdagavond hoorde ik ineens mijn vader zeggen: "pak je tas maar in, we gaan naar Zeeland"! Nou ja, bijna, want eerst was er nog wat onduidelijkheid of mijn opa het nu wel of niet aan mij verklapt had aan de telefoon, dus had ik wel door dat er iets ging gebeuren, en toen kwam bovenstaande zin. Voor mij is dat denk ik wel één van de meest gelukzalige zinnen die er bestaan: "we gaan naar Zeeland". Ik heb wat met Zeeland. Met de kleuren en de mensen en de zee en de omgeving en alles wel eigenlijk. We komen er ook al jaren! Maar goed, het zat nu eigenlijk niet in de planning omdat het heel slecht gaat met mijn oma, en dan wil je niet 2,5 uur uit de buurt zitten. Maar speciaal, als verrassing, gingen we toch! Nu maar voor één nachtje, en dan zouden we de volgende avond weer naar huis rijden. Want er was iets heel speciaals: Supergoof's Trunkshow!




Voor degenen die Supergoof niet kennen (volgens mij een onmogelijkheid in blogland, maar vooruit, je weet maar nooit): Supergoof a.k.a. Ingrid is één van de bekendste quiltblogsters van Nederland. Ze kan ontzettend leuk schrijven, en haar quilts zijn helemaal fantastisch! Eigenhandig heeft ze de klosjestrend aangewakkerd, samen met de vingerhoedjesgekte, en volgens mij is ze zelfs grotendeels verantwoordelijk voor de sterrenhype (die ik nu ook aan het maken ben). Haar blog is een inspiratie voor velen, zelfs op internationaal niveau. Echt even een kijkje waard dus.



Nu wil het geval dat ze het afgelopen jaar een aantal "trunkshows" heeft gegeven door het hele land. We hebben al een aantal keer geprobeerd om erbij te zijn, maar het viel net samen met bijv. de zomervakantie. En nu leek het er dus ook op dat het niet ging lukken omdat Zeeland iets te ver weg was, en dat zou betekenen dat het helemaal niet meer ging lukken (we wilden eigenlijk nu naar Culemborg, maar die bleek alleen op uitnodiging te zijn). Maar goed, het is dus toch gelukt! En dat was echt een verrassing, ik had het ook nooit verwacht!



Ik dwaal een beetje af. Anyway, in die trunkshows laat Ingrid een groot aantal van haar quilts zien, en vertelt ze erbij hoe deze tot stand zijn gekomen etc. Het duurde bij elkaar zo'n 2,5 uur, maar van mij had het nog wel twee keer zo lang mogen duren! Het was echt ontzettend leuk, en Ingrid blijkt in het echt net zo spontaan, humoristisch en openhartig te zijn als op haar blog, en kan echt heel goed verhalen vertellen! En haar quilts zijn nóg mooier in het echt dan op haar blog! Ik zit weer helemaal vol inspiratie momenteel. Ik zou bijna weer een quilt beginnen... Maar nee, dat kan echt niet, er liggen er nu nog 5 op mij te wachten, en ik heb er nog niet eens één af (nou ja, dat zou ook wel snel zijn aangezien ik nog maar een paar maanden quilt, maar 5 tegelijk is wel een beetje overdreven).


Deze twee zijn mijn favoriet, de klosjesquilt en de vingerhoedjesquilt. Als je ze in het echt ziet, zijn ze echt heel erg klein, zo schattig! Volgens mij zijn de klosjes zo'n 6 cm qua lengte! En de vingerhoedjes nog kleiner... en dan zo'n grote quilt ermee maken! Ik vind het helemaal geweldig!





Er was alleen één ding dat niet zo meezat... Mijn camera lag namelijk nog keurig thuis op de tafel. Aaaaaah! Zo balen!!! Al die mooie quilts waar je close-ups van wilt maken, zoiezo om deze dag te herinneren en inspiratie op te doen etc, maar geen camera mee... We hebben nu maar foto's gemaakt met de mobiel, maar dat is toch niet helemaal de kwaliteit die je ervan verwacht. Maar goed, iets is beter dan niets. 



Mijn moeder was helemaal weg van de Dear Jane! Hij is ook erg mooi in deze tinten...






Wat een prachtig kleurgebruik heeft ze overal, hè? Ik ben er helemaal verliefd op... En de stofjes haalt ze vaak gewoon uit oude kledingstukken enzo! Ze gebruikt ook vaak hele schattige broderietjes ertussendoor, en knoopjes/pareltjes en kantjes. Ontzettend leuk! En wat me ook opviel, is dat haar achtergrondstof telkens verschillend is. En dan doe ik moeilijk over een sterrenquilt waarbij een paar achtergrondstofjes misschien net iets te donker zouden zijn... Misschien moet ik dat maar gewoon loslaten. 


Na afloop hebben we ook nog even met Ingrid zelf kunnen praten, ze is echt ontzettend aardig! Ik hoop dat mijn moeder nu een beetje de Supergoof-filosofie over gaat nemen qua quilten (oftewel: loslaten van perfectie). Ze keek wel even raar op toen mijn moeder vertelde dat ze ooit bezig was met een vogelquilt voor over de bank, zodat de parkieten niet op de bank, maar op de quilt poepten... Ik kan me wel voorstellen dat dit enigszins blasfemisch overkomt op een quiltster, haha! En ja, die quilt komt ook nog wel ooit op mijn blog. We moeten echt een keer ervoor gaan zitten om alles te fotograferen, er is nog zoveel dat ik hier kan laten zien!



Ik heb trouwens nog wel een ander beige stofje voor de sterrenquiltgekocht bij Quiltwinkel de Parel (die organiseerde de Trunkshow - en ze zorgden voor speciale Supergoof thee!). Oké, en nog wat stofjes, want ze hadden zo'n leuke bak staan met stofjes voor 1 euro... En mijn moeder heeft ook nog wat leuke stofjes! Ik heb er nog geen foto van gemaakt, maar die komt nog wel. Het was erg leuk, ik haalde mijn sterren tevoorschijn, en spontaan riepen 5 vrouwen: "wat een leuke sterrekes!" (Zeeuws-Vlaanderen hè, wat een heerlijk accent!), en werden er allemaal stofjes uit de bakken getrokken om te kijken of het past! Ontzettend leuk, zulke saamhorigheid! 


Na afloop kregen we ook nog een cadeautje mee, met een klein projectje, Supergoof thee en een paaseitje! 



PS 18 maart: Supergoof heeft me ook genoemd op haar blog! Echt ontzettend lief! En wow, wat een bezoekers heb ik ineens (vandaag al 710!!)!  Gezellig, welkom allemaal! 

20 opmerkingen:

  1. Wat een supergezellig blog heb jij !! Heb me meteen aangemeld als volger.
    Fijn dat je ook zo genoten hebt van goof's show, fantastisch nietwaar om het eens mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zag dat we nu ook pinterest-vrienden zijn :) (of hoe dat ook heet...). Gezellig! Ik heb je ook meteen teruggevolgd!

      En ja, de show was echt helemaal fantastisch! Ik kan het iedereen aanraden!!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankje, Siem :D Haha, wie weet kan ik jou ook nog wel een keer verslaafd krijgen hieraan :P

      Verwijderen
  3. Heerlijk! Een dag met een gouden randje, lijkt me.
    Wat een verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, wat leuk zeg, wij hebben vast vlak bij elkaar gezeten! Dan stonden jullie vast ook met Ingrid te praten na afloop en stond ik te wachten... wat leuk om jouw ervaringen te lezen en foto's te zien! 't Was geweldig he :) Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, ik denk het wel! Als ik je foto's zo zie, zijn ze vanuit dezelfde hoek genomen... Dus we hebben dichtbij elkaar gezeten! Helaas ben ik echt ontzettend slecht met zowel gezichten als namen, wat een nogal lastige combinatie is. Dus ik heb geen idee wie je bent, sorry! Mijn moeder en ik (de jongste van het stel die middag, met halflang donkerbruin haar) waren degene die probeerden om met onze blackberries heel veel foto's te maken (wat nogal een luide klik gaf, waarop ik weer knalrood werd). Maar wat is blogland dan eigenlijk ook klein, wat leuk dat we elkaar hier weer ontmoeten! Het was echt een hele leuke middag! Ik ga je zo nog even mailen met een hele brutale vraag, voel je vrij om nee te zeggen ;)

      Verwijderen
  5. Ik ga 13 april naar Supergoof in Sneek. Je hebt me helemaal hyper gemaakt met je leuke verhaal. De tijd kan mij nu niet snel genoeg gaan. Hahaha...
    Ga je meteen volgen. Ben zelf ook nog maar een maand of 10 geleden begonnen met quilten en ben gewoon een spons. Wil alles lezen en maken. Hahaha....
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, oh, ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten, zeker als het nog een maand is! Maar, heel cliché: het is het wachten zeker waard! Veel plezier daar, ik ben benieuwd of ik tegen die tijd ook wat foto's tegenkom op je blog (ik ga je trouwens ook volgen, wij beginnende quiltsters moeten elkaar steunen tenslotte, toch?)!! Wat leuk trouwens dat je ook met Berries and Bluebirds bezig bent!! Ik moet hier nog steeds een post plaatsen over die quilt, mijn moeder is hem namelijk aan het maken (ik zorg voor het kleurenschema), hij is zo ontzettend leuk! En wat een leuke sterretjes! En ja, dat herken ik ook heel erg: ik heb echt zoveel projecten die ik helemaal leuk vind en eigenlijk meteen wil gaan maken!

      Verwijderen
  6. Wat heb je het leuk geschreven!
    Geweldig!
    En is je mam al aan het doorpitten?
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Haha, je hebt mijn dag alweer helemaal goed gemaakt door een berichtje te plaatsen en naar mijn blog te linken!! Ontzettend bedankt!!!

      Ik vrees dat ik nog geen goed nieuws heb op quiltgebied, maar dat komt meer omdat mijn moeder zaterdagavond ineens heftige griep kreeg (gelukkig niet zaterdagmiddag!), en nog steeds plat lig. Ik spot haar nu hangend op de bank terwijl ze vol verlangen naar een applicatiewerkje kijkt dat keurig voor haar uitgestalt ligt, dat is een goed teken - ze krijgt weer wat zin om te beginnen volgens mij.

      Verwijderen
  7. Wat een leuk verhaal, en mooie fotos! Fijn dat ik even mocht meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat een complimenten :) Ik ben blij dat je het leuk vond!

      Verwijderen
  8. hee wat leuk!! Ik was er ook in de ochtend. Erg leuk om dit terug te lezen, ik maak het dan weer opnieuw mee. Bedankt! Leuke blog hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! En leuk, zo kom je steeds meer mensen tegen die er ook waren!!! 's Ochtends was op zich ook wel handig, de 1 euro bak zat toen volgens mij nog echt overvol! 's Middags was er al aardig wat uit, haha!

      Verwijderen
  9. Leuk ik was er ook. Ik heb niet superveel foto's maar als je wil, kan ik wel proberen om ze door te mailen of iets dergelijks. Beterschap voor je moeder.
    Ik zet je blog in m'n leeslijst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Diana,

      Sorry, ik lees je reactie nu pas (ik lag, net als de helft van Nederland, plat met de griep die maar niet over wil)! Maar ontzettend bedankt voor het aanbod, dat zou ik zeker waarderen! En bedankt dat je mijn blog hebt toegevoegd!

      Verwijderen